A KOSSUTH LAJOS ÁLTALÁNOS ISKOLA
ÉVES MUNKATERVE
A
2010/2011. TANÉVRE
Az intézmény tanulólétszáma 2010. szeptember 1-jén 154 fő. A 2008/2009. tanév záró létszámához képest 12 fővel csökkent a tanulók száma. A végzős 8. osztály 23 fős volt, a jelenlegi 1. osztály 17 fővel indul. Három új tanuló érkezett iskolánkba, 1 fő Egyházashollós településről, 2 fő pedig Egyházasrádócról.
A tantestület létszáma: 15 fő.
2 óraadó segíti a szakos oktatás megvalósítását kémia és angol nyelv tantárgyakból.
¨ határozatlan időre kinevezett pedagógus: 13 fő
¨ határozott időre kinevezett pedagógus: 2 fő (1 fő napközis csoportvezető, 1 fő német szakos tanár)
¨ óraadó: 2 fő (1 fő angol, 1 fő kémia tantárgy tanítására)
¨ gyógypedagógussal/logopédussal kötött megbízásos szerződéssel teljesítjük a törvényi előírásokat az SNI-s tanulók ellátásában
Személyi változások iskolánkban:
¨ Márfiné Vincze Erika napközis nevelő GYED-en van. Helyettesítés idejére Vörös László tanító végzettségű pályakezdő pedagógus került.
¨ Horváth Anikó magyar nyelv és irodalom, ill. angol szakos kolléganő visszajött GYED-ről.
¨ Kánya Ferencné német szakos tanárnő GYED-en van, álláshelyére Sasvári Emőke német szakos pedagógus került.
Megbízatások:
¨ Igazgató: Süle Erika
¨ Igazgatóhelyettes: Gigler Jánosné
¨ A közalkalmazotti tanács elnöke: Galambos Bernadett
¨ Szakszervezeti titkár: Gigler Jánosné
¨ A minőségirányítás vezetője: Nagy Gáborné
¨ Fejlesztő pedagógus: Goda Judit
¨ Logopédus: Lakosiné Dobronics Zsuzsanna
¨ Gyógypedagógus: Némethné Zrínyi Szabina
¨ Munkaközösség-vezető:
o testnevelés: Süle Gyula
o alsó tagozat: Gueth Gyuláné
o osztályfőnöki: Paksiné Kecze Tünde
¨ Gyermek- és ifjúságvédelmi felelős: Nagy Gáborné
¨ Tankönyvfelelős: Biczó László
¨ Tűz- és balesetvédelmi felelős: Simon Attila
¨ SZM-elnök: Balikóné Boda Melinda
¨ A diákönkormányzatot segítő tanár: Simon Attila
Az iskolavezetés tagjai:
Az iskola igazgatója, igazgatóhelyettese, a minőségirányítás vezetője, a közalkalmazotti tanács elnöke, a munkaközösség-vezetők.
Az iskolavezetés kéthavonta ülésezik. Rendkívüli esetben az igazgató a rendes ülésen kívül is összehívhatja az iskolavezetést. A gyermekek és a szülők nagy többségét érintő kérdésekben, illetve a gyermekvédelmi témák tárgyalásakor a megbeszélésre meghívást kap a DÖK segítő tanár, a DÖK- vezető, az SZM-elnök, illetve a gyermek- és ifjúságvédelmi felelős.
Évfolyam |
Osztálylétszám |
SNI |
2 tanulóként számítható |
Osztálytanító/osztályfőnök |
1. |
17 fő |
- |
1 fő |
Gueth Gyuláné |
2. |
18 fő |
- |
- |
Galambos Bernadett |
3. |
19 fő |
2 |
|
Nyulné Boda Kinga |
4. |
18 fő |
2 |
6 fő (SNI-vel együtt) |
Szakál Péterné |
5. |
19 fő |
1 |
4 fő (SNI-vel együtt) |
Süle Gyula |
6. |
23 fő |
|
2 fő |
Paksiné Kecze Tünde |
7. |
21 fő |
|
|
Biczó László |
8. |
19 fő |
1 |
3 fő (SNI-vel együtt) |
Simon Attila |
Összesen |
154 fő |
6 |
18 fő (SNI-vel együtt) |
|
Évfolyam |
Bejáró tanulók száma |
1. |
7 fő |
2. |
10 fő |
3. |
5 fő |
4. |
8 fő |
5. |
6 fő |
6. |
8 fő |
7. |
7 fő |
8. |
6 fő |
Összesen |
57 fő |
Felső tagozatos gyermekek száma: 82 fő
Összesen: 154 fő
1. oszt. |
2. oszt. |
3. oszt. |
4. oszt. |
5. oszt. |
6. oszt. |
7. oszt. |
8. oszt. |
összesen |
13fő |
8 fő |
7 fő |
10 fő |
8 fő |
10 fő |
9 fő |
11 fő |
76 fő |
1. oszt. |
2. oszt. |
3. oszt. |
4. oszt. |
5. oszt. |
6. oszt. |
7. oszt. |
8. oszt. |
összesen |
1 fő |
4 fő |
1 fő |
5 fő |
3 fő |
2 fő |
4 fő |
3 fő |
23 fő |
1. oszt. |
2. oszt. |
3. oszt. |
4. oszt. |
5. oszt. |
6. oszt. |
7. oszt. |
8. oszt. |
összesen |
3 fő |
|
|
- |
|
2 fő |
1 fő |
3 fő |
9 fő |
1. oszt. |
2. oszt. |
3. oszt. |
4. oszt. |
5. oszt. |
6. oszt. |
7. oszt. |
8. oszt. |
összesen |
- |
- |
- |
- |
1 fő |
|
1 fő |
1 fő |
3 fő |
Az országos kompetenciamérés (2009. május) eredményei:
Mérési terület |
Évfolyam |
Országos átlag |
Iskolánk átlaga |
Matematika |
6. |
489 |
451 |
Matematika |
8. |
484 |
508 |
Szövegértés |
6. |
513 |
513 |
Szövegértés |
8. |
502 |
551 |
Iskolánkban a nyári időszakban több karbantartási, felújítási munkálat zajlott.
¨ Pályázati forrásból
o Az alsó tagozatos épület teljes külső rekonstrukciója: tetőszigetelés, tetőcsere, nyílászárók cseréje, épületszínezés, hőszigetelés
¨ Költségvetési pénzből
o 1 osztályterem festése
o kerítés festése
További tervek a tanév folyamán:
o utcai iskolai hirdetőtábla kicserélése
o zászlótartók a Kossuth-emlékparkba
o Kossuth szobor a Kossuth-emlékparkba
o Ökofal létrehozása
o a TIOP 1.1.1. informatikai pályázaton nyert eszközök beszereltetése, gondoskodás a vagyonvédelemről
Az iskola tárgyi feltételei jelenleg közepes színvonalúak. Az oktatáshoz szükséges taneszközök - változó minőségben -, de rendelkezésre állnak. Folyamatosan bővítjük tartós tankönyvi állományunkat, ám az állandóan változó és átdolgozott tankönyvek nehezítik a tartós tankönyvek több éven keresztüli használatát.
Munkaközösségek:
Intézményünkben 2 önálló munkaközösség (alsós és osztályfőnöki), valamint 1 kistérségi munkaközösség (testnevelés) működik. Tevékenységüket éves munkaterv alapján végzik.
A szaktanárok ezeken kívül aktív részesei lehetnek a kistérségi munkaközösségek munkájának is.
A környezeti nevelési feladatok megszervezésében a Környezeti Nevelési Munkacsoport segíti az iskolavezetés munkáját.
Iskolánkban aktív diákönkormányzati munka folyik. A gyerekek 3. osztálytól kezdve DÖK képviselőik útján érvényesítik jogaikat. Évente egy alkalommal diákközgyűlésen értékelik a tanévben végzett feladatokat.
¨ Az 1. és 5. osztályosok beilleszkedésének segítése
¨ Kapcsolattartás az iskola partnereivel, kiemelten az óvodával, a szülői munkaközösséggel, a diákönkormányzattal, a fenntartókkal, a Diák-Nyár alapítvánnyal, a kistérség iskoláival
¨ A kulcskompetenciák fejlesztése, a kompetenciaalapú oktatás módszertanának kiterjesztése valamennyi tantárgyra
¨ Az SNI-s tanulók, valamint a beilleszkedési, tanulási magatartási nehézségekkel küzdő gyerekek fejlesztésének biztosítása
¨ Tehetséggondozás, versenyeztetés magasabb szintre emelése
¨ Sikeres pályaorientációs tevékenység, kihasználva a Pályaválasztási Tanácsadó szolgáltatásait
¨ A minőségirányítási programban és a pedagógiai programban megfogalmazott mérési feladatok elvégzése
¨ A napközis oktató-nevelő munka színvonalának, eredményességének emelése
¨ Az országos kompetenciamérésen az országos átlagpontszám elérése valamennyi vizsgált évfolyamon, valamennyi vizsgált kompetenciaterületen
¨ Felelősségteljes ügyeleti munka
¨ Az iskolai dokumentumok pontos, naprakész vezetése
¨ Az iskola Pedagógiai Programjának módosítása a törvényi változásoknak megfelelően
¨ A projektoktatás módszereinek és a kooperatív tanulásszervezés mindennapi gyakorlattá tétele
¨ Továbbképzéseken való aktív részvétel
¨ Bemutató órák tartása: 3. és 8. osztály (Téma: fogalmazástanítás), 7. osztály: kémia
¨ A kultúrált környezet kialakítsa (osztálydekorációk)
¨ Biztonságos iskolai környezet kialakítása (balesetveszély megszüntetése)
¨ Erdei iskolai programok, környezeti, egészségnevelési, kulturális és sportprogramok szervezése
¨ DADA-program (6-7. évfolyamon)
¨ Az Ökoiskolai munkatervben szereplő feladatok időarányos teljesítése
¨ Az úszásoktatás biztosítása 3. és 6. évfolyamon
¨ Zongoraoktatás biztosítása (részben önköltséges alapon)
¨ A néptánc oktatás feltételeinek megteremtése (tandíjköteles képzés)
¨ Az iskolai ünnepségek színvonalas megszervezése és lebonyolítása
¨ Pályázati lehetőségek kihasználása
¨ Táborok szervezése (sítábor, német nyelvi tábor, kerékpáros tábor, nyári tábor, nyári napközis tábor)
¨ A könyvtári munka pontos dokumentációja a Szirén9 integrált könyvtári rendszer (szoftver) használatával
¨ Az új Házirend szabályaihoz való szoktatás
A Kossuth Lajos Általános Iskola az Apáczai Kiadó bázisiskolája, s a Kölcsey Utcai Általános Iskola és AMI néptánc tagozatának tagintézménye.
Ökoiskolai létünkből eredő feladatok:
¨ Csökkenteni kell az iskolai papírfelhasználást
¨ Lehetőség szerint újrahasznosított fénymásolópapírt, füzetet kell vásárolni
¨ Tervezett papírfelhasználásunk legalább 80%-át újrapapírból kell biztosítanunk.
¨ Energia- és vízfogyasztásunk csökkentése
¨ Minden osztály rendelkezzen madáretetővel
¨ Szelektív udvari hulladéktárolók beszerzése, használatuk megtanítása
¨ Elemgyűjtők elhelyezése
¨ Törekedni kell az osztálydekorációk/iskoladekorációk kialakításánál arra, hogy tükrözze a környezeti nevelési programunkban foglaltakat.
¨ Tovább kell folytatni a szelektív hulladékgyűjtési akciókat a diákönkormányzat szervezésében (papír, vas, elektromos hulladék)
¨ Tiszta osztálytermek, tiszta folyosók, tiszta iskolaudvar
¨ Egészségnevelési és környezeti nevelési projektjeink folytatása
¨ Esővízgyűjtő létrehozása
¨ Zöld növények az osztálytermekbe is.
¨ A kerékpáros közlekedés népszerűsítése
¨ „Zöld kommandó" megalakítása (gyermek környezetvédelmi csoport)
¨ Jeles napok megünneplése (pl. Föld napja, Állatok világnapja, Madarak és fák napja, Európai Autómentes Világnap, stb.)
Az Ökoiskolával összefüggő feladatok koordinálása és felelőse a környezeti nevelési munkacsoport.
A törvényi szabályozásnak megfelelően működtetjük a minőségirányítási programunkban jóváhagyott pedagógusértékelési rendszerünket. Az idei tanévben az alábbi kollégák munkáját ellenőrizzük fokozottan és minden területre kiterjedően: Süle Gyula, Galambos Bernadett, Goda Judit, Nagy Gáborné. Május hónap végén írásban értékeljük a fenti kollégák munkáját. Az ellenőrzés október 1-jével kezdődik és május 15-ig tart. Írásos dokumentációinak elkészítési határideje: május 30. Az ellenőrzés kiterjed a tanítási órákon alkalmazott módszerekre, a tanítás eredményességére és hatékonyságára, a dokumentációk vizsgálatára, az iskolaszintű rendezvényeken való részvételre, a pedagógiai és egyéb megbízatások ellátásának minőségére, a tantestületi közösséggel, a szülőkkel, a gyermekekkel való kapcsolattartásra. A pedagógusértékelés folyamatában résztvevők: igazgató, igazgató-helyettes, munkaközösség-vezetők, a minőségirányítás helyi vezetője. Az értékelés szempontjai az iskolai minőségirányítási programban megtalálhatók
A 2007/2008. tanévben elfogadott gyakornoki szabályzatunknak megfelelően zajlik a gyakornoki képzés.
Gyakornokaink:
ü Nyulné Boda Kinga (tanító) Szakmai vezetője: Gueth Gyuláné
ü Vörös László (napközis nevelő) Szakmai vezetője: Süle Erika
A közoktatásról szóló törvény 133. § (1) bekezdése alapján, az ötödik évfolyamon első ízben a 2008/2009. tanévben, majd felmenő rendszerben kell megszervezni a nem szakrendszerű oktatást, a kötelező tanórai foglalkozások 25-50 %-ában. A 2006. évi LXXI. számú törvénymódosítás bevonta a kötelező tanórai foglalkozások mellé a nem kötelező tanórai foglalkozásokat is. A törvény tehát arra ad lehetőséget, hogy az alapozó funkciók tanítása az alapozó szakaszban, tehát az 5-6. évfolyamon, a korábbinál több időben folyjon, és esélyt adjon arra, hogy eredményesebb is legyen. Az időkeret fennmarad 75-50 %-ában pedig csökkentett időben kezdődik el, illetve folytatódik a tantárgyi (szakrendszerű) oktatás.
A nem szakrendszerű oktatás rendszere c. iskolai dokumentum alapján történik intézményünkben az 5. és 6. évfolyamon a nem szakrendszerű oktatás a következő tantárgyak időkereteit felhasználva:
magyar nyelv és irodalom heti 1 óra
matematika heti 1 óra
német nyelv heti 1 óra
történelem (első félév) heti 1 óra
természetismeret (második félév) heti 1 óra
Tanórán kívüli keretből:
magyar nyelv és irodalom heti 1 óra
matematika heti 1 óra
A nem szakrendszerű oktatásban részt vevő pedagógusok és képesítésük az adott feladatra:
Név |
Tantárgy |
Képesítés |
Gigler Jánosné |
matematika |
120 órás nem szakrendszerű oktatásra felkészítő akkreditált tanfolyam |
Paksiné Kecze Tünde |
történelem |
120 órás nem szakrendszerű oktatásra felkészítő akkreditált tanfolyam |
Galambos Bernadett |
természetismeret |
120 órás nem szakrendszerű oktatásra felkészítő akkreditált tanfolyam |
Sasvári Emőke |
német nyelv |
Jelenleg ilyen irányú képesítéssel nem rendelkezik. |
Süle Erika |
német nyelv |
Az átmeneti rendelkezések szerint a 2012/2013. tanítási év végéig az 5-6. évfolyamon nem szakrendszerű oktatásban pedagógus-munkakört tölthet be az a tanár, aki 2004. szeptember 1-jéig legalább 5 év gyakorlatot szerzett 1-4. évfolyamon (Ktv. 128. § (20) bekezdés) |
Horváth Anikó |
magyar nyelv és irodalom |
Jelenleg ilyen irányú képesítéssel nem rendelkezik. |
A 2008/2009. tanévben elkészítettük a nem szakrendszerű oktatás zavartalan megszervezéséhez szükséges dokumentumokat, melyeket a tanév végén felülvizsgáltunk. A felülvizsgálat a következő megállapításokat hozta:
¨ A projekt-típusú oktatás pozitívan hatott a gyerekek motivációs szintjére, ezért a módszer folytatása javasolt.
¨ Új kollégák kapcsolódnak be a nem szakrendszerű oktatásba, ezért a számukra nyújtott szakmai segítségre fokozott figyelmet kell fordítani mind a tervezés szakaszában, mind az nevelés-oktatás folyamatában.
¨ A nem szakrendszerű oktatást érintő tantárgyak az előző tanévhez képest nem változnak.
¨ A tantárgyakhoz és a tananyaghoz szorosabban kötődő tantárgyi projektek kidolgozását javasoljuk.
¨ A tantárgyi tanmenetek mellé önálló dokumentumként kell elkészíteni a nem szakrendszerű oktatás tanmenetét.
¨ A tanmeneteket egész évre kell elkészíteni, leadási határideje a tantárgyi tanmenetekhez igazodik.
¨ A nem szakrendszerű órákat külön-külön számozzuk az osztálynaplóban, s „NSZ" megkülönböztető jelzéssel látjuk el.
¨ Az értékelés tekintetében félévkor szöveges értékelést adunk az általunk fejlesztett kompetenciák fejlődésének alakulásáról, melyet a nem szakrendszerű munkacsoport együttesen készít el.
¨ Tanév végén a nem szakrendszerű órákon nyújtott teljesítményüket beszámítjuk az év végi tantárgyi érdemjegybe.
¨ Tanév végén felmérjük a gyerekek véleményét a nem szakrendszerű órákról, és önértékelésre kérjük őket.
A Közoktatási Törvény 2010. július 5-én elfogadott módosítása szerint (A módosító törvény száma: 2010. évi LXXI. törvény) a nem szakrendszerű oktatás kötelező alkalmazását eltörölték. A most elfogadott új jogszabályok értelmében kötelezően csak az 1-4. évfolyamon folyik nem szakrendszerű oktatás. Az 5-6. évfolyamon nem szakrendszerű oktatás, maximum a kötelező és nem kötelező tanórai foglalkozások 50 %-ban, csak az iskola döntése alapján folyhat. A nem szakrendszerű oktatás tehát ezeken az évfolyamokon csupán lehetőséggé válik, amelyről az iskolák szabadon dönthetnek.
A Pedagógiai Program ez irányú módosításához szükség van közoktatási szakértő véleményére és a felmenő rendszerben történő bevezetésre vonatkozó szabályok is érvényesek.
Iskolánk tantestülete úgy döntött, hogy a következő tanévtől felmenő rendszerben megszünteti a nem szakrendszerű oktatást iskolánkban. Ennek megfelelően módosítjuk az idei évben Pedagógiai Programunkat.
Osztályozás, értékelés, évfolyamismétlés
A 2010. évi LXXI. törvény szeptemberben életbe lépő változásai:
A 2010/2011. tanévtől ismét lehetőség lesz második év végén, illetve a további évfolyamokon is arra, hogy a nevelőtestület szülői beleegyezés nélkül utasítsa évfolyamismétlésre a diákot. A változtatás értelmében tehát az évfolyamismétlésnél kikerül a szülői vétó a jogszabályból (Közoktatási tv. 71. paragrafus 1. bekezdés). Vagyis visszatérés történik a 2003. évi törvénymódosítás előtti állapothoz, amikor is a tanuló - a második évfolyamtól kezdődően - magasabb évfolyamra akkor léphetett, ha sikeresen teljesítette az adott évfolyamon előírt tanulmányi követelményeket. A tanuló az első évfolyamon azonban továbbra is csak abban az esetben utasítható évfolyamismétlésre, ha a tanulmányi követelményeket az iskolából való igazolt és igazolatlan mulasztás miatt nem tudta teljesíteni.
A módosított törvény rögzíti, hogy első évfolyamon félévkor és év végén, a második évfolyamon félévkor szöveges minősítéssel kell kifejezni, hogy a tanuló kiválóan, jól vagy megfelelően teljesített, illetve felzárkóztatásra szorul. Az intézmények pedagógiai programjukban saját maguk határozhatnak arról, hogy a második év végétől a negyedik év félév végéig a szöveges értékelést vagy a hagyományos osztályozásos módszert használják-e, esetleg a kettőt együtt.
Iskolánk - fenntartói egyetértés mellett - visszatér a hagyományos osztályozásos módszerhez.
Ennek megfelelően 2011. december 31-ig módosítjuk pedagógiai programunkat.
Az új rendelkezésekkel összhangban törlésre került a Közokt. tv. 71. paragrafusának (1) bekezdéséből az idegen nyelvi oktatás első évére vonatkozó értékelési szabály is, tehát a továbbiakban az oktatásnak ezen a pontján is lehetőség nyílik a hagyományos osztályozásra.
A 2010/2011. tanév legfontosabb időpontjai:
A szorgalmi idő
- első tanítási napja: 2010. szeptember 1.
- utolsó tanítási napja: 2011. június 15.
A tanítási napok száma: 183 nap.
A szorgalmi idő első féléve 2010. január 14-ig tart. Az iskola 2010. január 21-ig értesíti a tanulókat, ill. a kiskorú tanulók szüleit az első félévben elért tanulmányi eredményekről.
Tanítási szünetek:
Őszi szünet: 2010. november 2-5.
A szünet előtti utolsó tanítási nap október 29. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap november 8. (hétfő).
Téli szünet: 2010. december 22 - 2011. január 2.
A szünet előtti utolsó tanítási nap 2010. december 21. (kedd), a szünet utáni első tanítási nap 2011. január 3. (hétfő).
Tavaszi szünet: 2011. április 21-26.
A szünet előtti utolsó tanítási nap 2011. április 20. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2011. április 27. (szerda).
1. 2010. szeptember 23. Kossuth-nap
2. 2010. november 16. Nevelési értekezlet: Miért nem
akkor látsz, amikor jó vagyok? (Ea.: Dr. Küronya Pálné)
3. 2011. január 25. Félévi értékelő értekezlet
4. 2011. április Nevelési értekezlet
5. 2011. május 27. Gyermeknap
Az Oktatási Hivatal 2010. május 25-én szervezi meg szakértők bevonásával az anyanyelvi és matematikai alapkészségek fejlődésének vizsgáltatás a negyedik, a hatodik és a nyolcadik évfolyamon valamennyi tanulóra kiterjedően.
A méréshez szükséges adatokat a nevelési-oktatási intézmények az Oktatási Hivatal részére 2010. november 26-ig küldik meg, a Hivatal által meghatározott módon.
A mérés napja tanítási napnak minősül, melyet az érintett tanulók a mérésben való részvétellel teljesítenek. További kötelező tanórai foglalkozás számukra ezen a napon nem szervezhető.
A tanulók eltérő ütemű fejlődéséből, fejlesztési szükségleteiből fakadó egyéni hátrányoknak a csökkentése, továbbá az alapkészségek sikeres megalapozása és kibontakoztatása érdekében az általános iskola igazgatója 2010. október 15-ig felméri azon első évfolyamos tanulói körét, akiknél az óvodai jelzések, ill. a tanév kezdete óta szerzett tapasztalatok alapján az alapkészségek fejlesztését hangsúlyosabban kell a későbbiekben támogatni.
Az igazgató 2010. október 31-ig - az Oktatási Hivatal által közzétett formanyomtatvány alkalmazásával - jelenti a Hivatal regionális igazgatóságának az érintett tanulók létszámát.
A vizsgálatokat az iskoláknak a kiválasztott tanulókkal 2010. december 10-ig kell elvégezniük. (DIFER-mérés)
- a pedagógusok körében:
pedagógusok teljesítményértékelése
Az alábbi pedagógusok teljesítménymérésére kerül sor az idei tanévben:
¨ Süle Gyula
¨ Nagy Gáborné
¨ Goda Judit
¨ Galambos Bernadett
- a tanulók körében:
szociometriai mérés 4. 6. és 8. évfolyamon
a tanulók alapvető személyiségvonásainak mérése 5. és 8. évfolyam (1. félév)
1. Évfolyamonként minden tantárgyból egy-egy témakör lezárását követően a követelmények elsajátítását vizsgáló összegző mérést kell végezni. Ennek százalékos eredményét a félévi, illetve az év végi önértékelési lapon kell megadni.
2. Az első osztályosok „bemeneti" mérése (képességmérés)
3. Ún. „követő" mérés a 2. évfolyamon (az 1. osztályban megkezdett képességmérés folytatása)
4. Az alsó tagozatban évfolyamonként a tanév végén a tanulók teljesítményét magyar, matematika és környezetismeret tantárgyakból a tantárgynak az addig feldolgozott teljes tananyagát és fő követelményeit átfogó méréssel kell vizsgálni.
5. Hangos olvasás - igazgatói mérés 1. osztályban
6. Szövegértés mérése: 5. és 7. évfolyamon
7. Matematikai alapműveletek mérése: 5-8. évfolyam
8. Szövegértés német nyelven: 7. és 8. évfolyamon
9. Fizikai teljesítménymérés (Hungaro-Fit): 3-8. évfolyamon
10. Történelem: 7. évfolyamon
Egyéb mérések:
A Szegedi Tudományegyetem Oktatáskutató Intézetével kötött megállapodás alapján (TÁMOP) tovább folytatódik a 4. évfolyamosok matematikai és szövegértési tudásszintjének követő mérése, valamint 1-6. évfolyamon a mérőeszközök kipróbálásával összefüggő további feladatok teljesítése.
Minden mérés eredményeit dokumentálni kell, s június 8-ig nyomtatott formában le kell adni az intézmény vezetőjének.
Mérések és felelőseik:
A mérés megnevezése |
A méréssel érintett évfolyam/csoport/alkalmazotti kör megnevezése |
A mérés elvégzésének határideje |
Felelős |
DIFER-mérés |
1. osztály |
2010. december 8. |
Gueth Gyuláné |
Pedagógusok teljesítményértékelése |
Süle Gyula, Goda Judit, Nagy Gáborné, Galambos Bernadett |
2011. május 27. |
igazgató igazgató-helyettes alsós mk-vezető of. mk. vez. |
Partneri elégedettségmérés |
Az iskolával kapcsolatban lévő partnerintézmények |
2011. február 28. |
igazgató minőségirányító |
|
|
|
|
Szociometriai mérés |
4., 6., 8. évfolyam |
2011. május 27. |
Szakál Péterné, Paksiné Kecze Tünde Süle Gyula |
A tanulók személyiségvonásainak mérése |
5. és 8. évfolyam |
2011. január 14. |
Simon Attila, Süle Gyula |
Tantárgyi mérések témakörönként |
valamennyi évfolyam |
folyamatos |
valamennyi nevelő |
1. osztályosok bemeneti képességmérése |
1. évfolyam |
2010. okt. 15. |
Gueth Gyuláné |
2. osztályosok követő képességmérése |
2. évfolyam |
2010. okt. 15. |
Galambos Bernadett |
Év végi mérések |
1-4. évfolyam |
2011. június 8. |
osztálytanítók |
Hangos olvasás |
1. osztály |
2011. május 24. |
igazgató Gueth Gyuláné |
Szövegértés |
5. és 7. évfolyam |
2011. június 8. |
Horváth Anikó |
1. osztályosok beíratásának időpontja: 2011. április 14-15.
Javítóvizsgák időpontja. 2011. augusztus 24. (szerda)
Tantestületi értekezletek, megbeszélések:
Folytatjuk a kéthetenkénti, rövid tantestületi megbeszéléseket, melyeken az éppen aktuális feladatok egyeztetése, megbeszélése történik.
Az értekezlet fajtája |
Az értekezlet időpontja |
Felelős |
Tanévnyitó értekezlet |
2010. augusztus 31. |
igazgató |
Nevelési értekezlet |
2010. nov. 16. |
igazgató |
Félévi osztályozó értekezlet |
2011. január 18. (hétfő) |
igazgató, ig.h. |
Félévi nevelőtestületi értekezlet |
2011. január 25. |
igazgató |
Nevelési értekezlet |
2011. április |
igazgató |
Év végi osztályozó értekezlet alsó tagozat |
2011. június 10. |
igh. |
Év végi osztályozó értekezlet felső tagozat |
2011. június 10. |
igazgató |
Tanévzáró értekezlet |
2011. június 21. (kedd) |
igazgató |
Az iskolai dokumentumok elkészítésének határideje
A dokumentum megnevezése |
Az elkészítés határideje |
Felelős |
Tantárgyfelosztás |
2010. szept. 1. |
igazgató |
Tanmenetek |
2010. szept. 17. |
tanítók, szaktanárok |
Éves munkaterv |
2010. szept. 30. |
igazgató |
Osztályfőnöki tanmenetek |
2010. október 1. |
osztályfőnökök, osztálytanítók |
Szakkörök, középiskolai előkészítő foglalkozások, sportkörök munkatervei |
2010. okt. 1. |
szakkörvezetők |
Felzárkóztató foglalkozások munkatervei |
2010. okt. 1 |
osztálytanítók |
Tehetséggondozó foglalkozások munkatervei |
2010. okt. 1. |
foglalkozásvezető |
Anyakönyvek megnyitása |
2010. okt. 1. |
osztályfőnökök, osztálytanítók |
Munkaközösségi munkatervek elkészítése |
2010. okt.1. |
mk-vezetők |
Diákönkormányzat éves munkatervének elkészítése |
2010. okt. 1. |
Simon Attila |
Egyéni fejlesztési tervek elkészítése |
2010. okt. 1. |
fejlesztő pedagógus, logopédus-gyógypedagógus |
Félévi önértékelések |
2011. január 14. |
valamennyi nevelő, reszortfelelős |
Év végi önértékelések |
2011. június 10. |
valamennyi nevelő, reszortfelelős |
Iskolai és települési szintű ünnepélyek
Időpont |
Az ünnepély megnevezése |
Felelős nevelő/osztály |
2010. szeptember 1. |
Tanévnyitó ünnepély |
igazgató, ig. h. |
2010. október 6. |
Megemlékezés az aradi vértanukról |
osztálykeretben valamennyi osztályfőnök |
2011. október 22. |
Megemlékezés az 1956-os forradalomról |
iskolai és települési szinten Simon Attila, Horváth Anikó 8. évfolyam |
2010. december 21. |
Karácsonyi ünnepély |
iskolai szinten alsós munkaközösség |
2011. március 14. |
Megemlékezés az 1848-as forradalomról |
iskolai és települési szinten 6. évfolyam Paksiné Kecze Tünde |
2011. június 15. |
Ballagás |
ig.h, Simon Attila Biczó László |
2011. június 17. |
Tanévzáró ünnepély |
igazgató, ig.h. |
Osztálykirándulások